اختلال در صنعت مشاوره

(ترجمه آزاد)

بعد از دوره کرونا به تدریج کسب و کارها اعم از مشاوره مدیریت در حال بازگشت به حالت عادی هستند اما مفاهیم جدیدی نیز بعد از دورکاری ها و فعالیت های متناسب با دوره کرونا شکل گرفته است که شاید مهمترین آن، فعالیت بدون وابستگی به حضور فیزیکی در محیط کار است.

فضای مشاوره از گذشته صنعتی بوده و به تیم‌های بزرگی که هر هفته به محیط فعالیت مشتری عزیمت می کرده اند وابسته بوده است. برای ما ایجاد شبکه با سهامداران مشتری و ایجاد روابط قوی شخصی بسیار مهم است.

من پیش‌بینی می‌کنم که صنعت مشاوره خود را برای اختلالی دراز مدت آماده می کند زیرا مدل‌های کاری سنتی تغییر کرده و روش‌های جدید کار گسترش می‌یابد. مشاوره مدیریتی از این پویایی مصون نخواهد بود.

دنیای تجارت جهانی به سرعت در حال توسعه است. سرعت و چابکی برای انطباق در زمان واقعی برای اطمینان از تداوم کسب و کار بسیار ستودنی و مطلوب است. فشار هزینه ها برای بهینه سازی سود بیشتر از همیشه مشاهده می شود. انعطاف پذیری کارکنان برای کار و همکاری در هر مکان و هر زمان، اولویت این روزهاست و فشار روی مدیران اجرایی برای ارائه نتایج تغییرات فوری بازی بسیار بالاست. در آینده نزدیک، محیطی را تصور می‌کنم که در آن برنامه‌های در مقیاس بزرگ و با مشارکت مشاوران، به الگوئی عملیاتی از تیم هایی «در هر مکان، هر زمان» نیاز دارند تا مؤثر واقع شوند.

مکان استقرار افراد از نظر فیزیکی، دیگر عامل موفقیت مهمی نخواهد بود، و در واقع، برعکس می‌تواند به عامل متمایزکننده تبدیل شود، زیرا هر زمان که نیاز باشد، کار بیشتر با بهترین نیروها پیش خواهد رفت. همه اینها بدون هزینه های سنگین سفر و هزینه های مربوط به آن و اثرات زمانی میسرخواهد شد.

در حال تغییر مدل های کاری سنتی

این مدل کار، شاغلینی همانند ما را نیز تغییر خواهد داد. ایجاد روابط قدیمی (ارتباط در راهروها و کافه تریا) به اندازه گذشته قابل دستیابی نخواهد بود. روابط عمیق و معنادار برای پیشرفت در آینده حیاتی‌تر خواهد شد، همانطور که نیاز به برندسازی شخصی، برای ایجاد یک شخصیت قوی در بازار حیاتی خواهد بود.

نتایجی که از این روزهای نخست از این مدل کار مشاهده می کنم، قدرتمند و واقعی هستند. این تغییر باعث تسریع در تفکر سازمانی مدل‌های سنتی کار می‌شود که زمانی جزء برنامه‌های فناوری در مقیاس بزرگ (مانند تیم‌های حضوری/داخلی از طرف مشتری و فروشنده) در نظر گرفته می‌شدند. تعدادی از شرکت‌ها در طول بحران ثابت کرده‌اند که کار در مقیاس بزرگ، زمانی که کارکنان ناگزیر باشند، می‌تواند بسیار مؤثر باشد (اگر نه مؤثرتر!).

در تعدادی از بحث‌هایی که طی چند ماه گذشته با رهبران شرکت‌های پیش‌رو داشته‌ام، مشخص بود که سازمان‌ها به این موضوع توجه جدی دارند و داستان‌های موفقیت را به‌عنوان مدل‌های جدید آینده می‌بینند که مشاوران به مدل‌های دیجیتال محور و کار از راه دور ادامه می‌دهند. چرا بلند مدت؟ زیرا بیشتر از گذشته بهره‌وری در مقیاس، کارایی و مزایت ها را می توان از طریق عناصری همانند موارد ذیل تأمین کرد:

  •  تیم های مجازی و مدل های کاری با اتکای بسیار کمتر به سفر
  •  تخته سفید، برنامه ریزی و نمونه سازی با تیم هایی که به صورت آنلاین همکاری می کنند
  •  قابلیت های کنفرانس نوآورانه و جذاب برای توانمندسازی تیم ها در همه سطوح
  •  دسترسی به بهترین استعدادها و مهارت ها در سراسر جهان در هرکجا و در هرزمان
  •  مدل‌های پرسنل هیبریدی با کارشناسان بیشتر در خارج از محل کار

شرکت مشاور آینده

پیش‌بینی می‌کنم که بهترین شرکت‌ها در آینده، ترکیب قوی‌تر از استعدادهای محلی، نزدیک ساحلی و فراساحلی باشند که در آن قیمت‌گذاری ترکیبی اهمیت بیشتری خواهد داشت. فن آوری های دیجیتال، صرفاً بر مبنای توانایی در «انتقال» افراد به یک پروژه تقریباً برای لحظه، توانمند می‌شوند. که به طور قابل توجهی هزینه های سفر برای پروژه ها را کاهش می دهد، در نتیجه مزیتی اضافی خواهدشد که حتی، در کاهش کربن، مزیت پایداری را نیز دنبال می کند.

شرکت ها همچنان به تقاضای ارزش بیشتر در ازاءه هزینه کمتر ادامه می دهند این بدان معناست که انعطاف‌پذیری و کارآیی‌هایی که بسیاری از شرکت‌ها در طول بحران برای حفظ حرکت در پروژه‌های مشتری نشان داده‌اند، باید مقیاس پیدا کرده و رویکردی معمول شوند؛ معتقدم این چالش صنعت ماست و مدل های مشاوره سنتی را در آینده متزلزل خواهد کرد.

در این مقطع نمی توان پیش بینی کرد که چه کسی برنده یا بازنده است. اما من این را فرصتی فوق‌العاده می‌دانم تا قوام پیدا کردن عادت های جدید، جایگاه خود را مستحکم کنند و متحول و نوآورباشند.

اصل یادداشت:

https://www.forbes.com/councils/forbestechcouncil/2020/09/23/the-disruption-of-the-consulting-industry-is-here

admin

Next Post

مشاوره سیاسی

ش دسامبر 7 , 2024
دارن عجم اغلو و جیمز ای. رابینسون در کتاب چرا ملت‌ها شکست می‌خورند عنوان می‌کنند؛ برای فهم نابرابری جهانی باید در بیابیم که چرا برخی جوامع به شیوه‌های بسیار ناکارآمد و از لحاظ اجتماعی نامطلوب، سازمان یافتند. صد البته گاهی کشورها موفق می‌شوند نهادهایی کارآمد را به کار گیرند و […]

سردبیر

تارگاه راهکار و راهبرد مشاوره مدیریت با هدف گسترش دانش مشاوره مدیریت و به اشتراک گذاری فعالیت ها، یافته ها، تجارب و دیدگاه های مشاوران، کارآفرینان و شرکت های تولیدی و خدماتی ایجاد شده است. عدم گرایش سیاسی و تمرکز بر ارتقاء توانمندی علمی مخاطب در حیطه ی اجرای راهبردها و راهکارهای علم مدیریت از محوری ترین اصول تارگاه است که ضمن حفظ حدود افراد و شرکت ها و پرهیز از خدشه به مبانی حرفه ای و رقابتی فعالیت می نماید.

دسترسی سریع