روندهایی که مشاور مدیریت را متحول می کند

مقدمه:

این یادداشت در اصل روندهای مشاوره برای سال ۲۰۲۲ بوده است لیکن در پاره از بررسی ها، کماکان به عنوان روندهای اصلی مشاوره قابل مشاهده است. همانند بسیاری از یادداشت ها به ویژه موضوع ترجمه شده، زمینه مطالب آمریکا و کشورهای غربی است؛ لیکن این موضوعات به واسطه تفاوت در مسیر توسعه و پیشرفت، می تواند مبنای برای افزایش و بینش باشد.

***

صنعت عظیم مشاوره مدیریت به رشد خود ادامه می دهد، اما این رشد بدون دردسر نیست. هنوز مشاوره، کلان داده‌ها یا فرآیندهای خودکار را در فعالیت خود ادغام نکرده است، و تنها زمانی که افراد واجد شرایط وارد این صنعت شوند، آن را مقیاس پذیر می‌کند. در حالی که سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شاهد فرورفتن این صنعت در آب‌های فناوری پیشرفته بودیم، ادامه رشد نسبتاً بی‌سابقه‌اش، باید دیجیتالی شدن خود را در بسیاری از زمینه‌ها افزایش دهد.

ده روند زیر در مشاوره مدیریت، شما را از حوزه‌هایی آگاه می‌سازد که مشاوره شما باید بر روی آنها تمرکز کند تا به طور مستمر رشد کرده و مشتریان جدید جذب کند.

دیجیتال‌سازی 

انتظار می رود که شاهد دیجیتالی شدن مداوم و پاسخ دیجیتالی به نیاز رو به رشد برای انطباق سریعتر با نیازهای مشتری از طریق عملیات، ساختار و شرایط خدمات باشیم. در حالی که مشاوره مدیریت به عنوان خدماتی تجاری، کار فشرده دارد، سایر صنایع قبلاً به سمت دیجیتالی شدن حرکت کرده‌اند. خدمات مشاوره به تازگی تغییر را از اتکا به انسان برای تحقیق، تجزیه و تحلیل، فرآیند و مدیریت و همچنین تسهیل شروع کرده است. این روند، مشاوره را از ساعت‌های قابل پرداخت فعلی، مدل کسب و کار مبتنی بر زمان به یک سیستم نرخ ثابت تبدیل می‌کند.

قانون شکل دادن به کسب و کار

تغییرات در قوانین همچنان بر نحوه تجارت مشاوره مدیریت در بریتانیا و ایالات متحده تأثیر می‌گذارد. در بریتانیا، “برگزیت” همچنان بر رفتار تجاری تأثیر می‌گذارد. در ایالات متحده، ادامه تصمیم‌گیری‌ها در زمینه‌های استخدام و مالکیت معنوی و همچنین «ادعاهای مطرح شده» در مقابل پوشش بیمه مسئولیت همچنان بر رفتار روزمره تجارت تأثیر می‌گذارد. این مسائل حقوقی باید روشن شود تا کسب و کار به خوبی پیش برود.

تمرکز بازار

همانطور که مشاوره مدیریت رشد می کند، همچنان بازار به دو بخش تقسیم می شود: بخش کم هزینه و کالایی و بخش مشاوره تخصصی با ارزش بالا. این بخش، هر بخش مشاور را مجبور می‌کند تا راه‌هایی برای رسیدگی به هر دو بازار ابداع کند، که باعث تحول در حوزه‌های مدل‌های تجاری، ساختارهای قیمت‌گذاری و معماری برند می‌شود.

یکپارچه سازی دیجیتال

مشاوران مدیریت همچنان مشکلات مقابله با فناوری های دیجیتال و مدل های کسب و کار جدیدی را که توسعه یافته‌اند، تجربه می‌کنند. روند این خواهد بود که مشاوران استراتژی‌های دیجیتال جامعی را توسعه دهند و مدل‌های تجاری و عملیاتی موجود را به گونه‌ای اصلاح کنند که به ارتباط مدیران سطح اجرایی با ذینفعان ادامه دهد.

روش شناسی سریع شکست

مشاوران با استفاده از مفهوم ” شکست سریع ” ذهنیت توسعه چابک را اتخاذ خواهند کرد. در حالی که دیجیتال‌سازی بخشی از رشد کسب و کار را شامل می‌شود، صنعت همچنان به این درک خواهد رسید که پول به تنهایی نوآوری را جذب نمی‌کند. در حالی که امروزه “کایزن” نمونه اکثر خطوط تولیدی است، صنعت مشاوره مدیریت به استقرار مختصات کاری مرتبط با اصول خود، برای انطباق با اتوماسیون رو به رشد و تغییرات در مدل‌ها و عملیات تجاری ادامه خواهد داد.

جذب استعدادهای جدید

جذب استعدادهای جدید همچنان از دانشگاه‌های سطح بالای سنتی به سمت تمرکز بر مجموعه مهارت‌ها حرکت می‌کند. در حالی که مدرک لیسانس به عنوان یک نیاز سطح ابتدایی ادامه دارد، مشاوران به جای تحقیق در مورد اینکه چه کسی دارای مهارت‌های برتر است، همچنان از فارغ‌التحصیلان متمرکز بر جذب از مدارس پیش رو کسب و کار هستند. استخدام‌کنندگان افراد را از طریق ارائه‌ها و پوسترها در کنفرانس‌های آکادمیک مربوطه و افرادی که دوره‌های کارآموزی را در آن منطقه به پایان می‌رسانند، کشف می‌کنند. همانطور که حفظ و نگهداری به یک موضوع اصلی تبدیل می‌شود.

حالت چند منبعی

همزمان به عنوان چالش و روند، صنعت مشاوره مدیریت به سمت مدل چند منبعی حرکت می‌کند. این مدل به کار آنها با شرکت‌های تخصصی و سایر مشاوره‌های مشابه اشاره دارد. چند منبع‌یابی اشکال مختلفی دارد، از جمله شرکت‌های بزرگ عمومی که با متخصصان کوچک همکاری می کنند. شرکت های مشاوره مدیریت با مشاوران خارج از صنعت شریک می‌شوند. و همچنین مشاوره با دانشگاهیان، آژانس های دیجیتال و شرکت های فناوری.

استعدادهای انبوه سپاری

این مشارکت‌ها شباهت‌هایی با شرکت‌های مشاوره جمع‌سپاری دارند، اما با آن‌ها تفاوت دارند، یک مدل کسب‌وکار مخرب که به مشتریان اجازه می‌دهد تکه‌تکه از شرکت‌های تخصصی یا فریلنسرهایی استخدام کنند که به سرعت محصولات و خدمات ضروری را بدون هیچ هزینه‌ای به آنها برگردانند. جمع سپاری از نظر قیمت، زمان چرخش و اغلب کیفیت، شرکت‌های بزرگ را شکست می‌دهد.

فرآیند انتخاب شرکت مشاور

در همین راستا، مشتریان روش بررسی و انتخاب مشاور را تغییر داده‌اند. آنها اکنون از خدمات آنلاین استفاده می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد تحقیقاتی را انجام دهند و تعیین کنند کدام مشاوره به بهترین وجه نیازهای آنها را برآورده می‌کند. سرعت این خدمات و کاهش هزینه استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی اینترنتی، بسیاری از مشاوران بزرگ‌تر را نگران می‌کند، زیرا یافتن سریع یک متخصص را برای مشتریان آسان می‌کند. 

admin

Next Post

مدیریت زمانی که آینده نامشخص است

پ دسامبر 12 , 2024
از معدود حقایقی که بارها روایت شده‌است، شکست کسب و کاری در نبود راهبرد شفاف و قانع کننده است. با وجود این، ما اغلب خود را در موقعیت‌های ابهام در استراتژیک مدیریت می‌یابیم؛ زمانی که مشخص نیست به کجا می‌رویم یا چگونه به آنجا خواهیم رسید. چرا این اتفاق می […]

سردبیر

تارگاه راهکار و راهبرد مشاوره مدیریت با هدف گسترش دانش مشاوره مدیریت و به اشتراک گذاری فعالیت ها، یافته ها، تجارب و دیدگاه های مشاوران، کارآفرینان و شرکت های تولیدی و خدماتی ایجاد شده است. عدم گرایش سیاسی و تمرکز بر ارتقاء توانمندی علمی مخاطب در حیطه ی اجرای راهبردها و راهکارهای علم مدیریت از محوری ترین اصول تارگاه است که ضمن حفظ حدود افراد و شرکت ها و پرهیز از خدشه به مبانی حرفه ای و رقابتی فعالیت می نماید.

دسترسی سریع