۵ باور غلط که برخی مدیران دارند

بسیاری از گزارشگران اعتقاد دارند که کار گزارشگری ورزشی، کاری تجربی در میدان عمل است. بسیاری از گزارشگران با آزمون و خطاهای بسیار به جایگاه‌های امروزی رسیده‌اند.

ا وجود مقالات، کتاب‌ها و مطالب فراوانی در دنیای واقعی و مجازی، باورهای اشتباه زیادی در رابطه با مدیریت و رهبری کارکنان وجود دارد که در ادامه مقاله به ۵ مورد از این باورهای اشتباه می‌پردازیم. منبع

۱-کارمندان برونگرا توانایی و قابلیت بیشتری برای استخدام دارند

اکثر شرکت‌ها ترجیح می‌دهند افراد خوش سر و زبان و برونگرا را استخدام کنند؛ اما طبق یافته‌های رادنی اندرسون، مدیر عامل یک کسب و کار موفق، چنین تصوری کاملا کوته بینانه است و تنها از مدیران و رهبران تازه کار بر می‌آید. دلایلی که اندرسون برای رد این تصور آورده است شامل موارد زیر می‌شود:

– درونگرا ها گوش شنوای فوق‌العاده‌ای دارند

– پیشاپیش خود را آماده می‌کنند

-در موقعیت‌های دشوار آرامش خود را حفظ می‌کنند

– زحمت دیگران را به پای خود نمی‌نویسند

– دردسر کمتری در محیط کار ایجاد می‌کنند

– گپ و گفت کمتری در فضای کاری دارند

– نوآوری بیشتری از خود نشان می‌دهند

– به درخشش برونگراها کمک می‌کنند

۲-فقط مدیران می‌توانند بازخورد ارائه دهند

در جایگاه یک کارمند یا مدیر ممکن است مسئولیت و اختیار ارائه بازخورد را تنها به مدیران بدهید. اما هرچند مدیران روی کیفیت بازخوردی که کارمندان دریافت می‌کنند، تأثیر فوق‌العاده‌ای دارند، اما نباید تصور کنند که تنها خودشان صلاحیت و حق ارائه بازخورد دارند. تحقیقات بارها و بارها نشان داده‌اند که زمانی بازخورد باکیفیت است که از سمت شخصی که تخصص مربوط به آن را دارد؛ ارائه شود.

در محیط کاری امروز، باید این تصور را کنار گذاشت و سیستم‌های بازخورد را شبکه‌‏ای از افراد و گروه‌ها را در نظر گرفت که باگذشت زمان و متناسب با ظهور و سقوط پروژه‌ها، مدام توسعه پیدا می‌کنند. در چنین محیط‌هایی، مدیر می‌تواند به جای ارائه‌ی مستقیم بازخورد، کارمندان را به افراد مناسب ارجاع دهد و گرفتن و دادن بازخورد را آسان کند.

مدیران، باید محیط کار را مستعد بازخورد کنند. در چنین محیط‌هایی بازخورد باکیفیت می‌تواند از طرف کارشناسان یا متخصصان مربوطه انجام شود. هر زمان، مدیران و همکاران، فعالانه بازخورد ارائه کنند و کارمندان نیز پیگیر بازخورد باشند؛ این مقوله به نوعی همکاری خوب تبدیل می‌شود.

۳-انگیزه‌ها و محرک‌ها تاریخ مصرف ندارند

تعداد زیادی از مدیران از همان ابتدای کار عواملی را برای انگیزه دادن به کارکنان خود در نظر می‌گیرند و تا پایان نیز با همان موارد پیش می‌روند. در صورتی که عوامل انگیزه بخش کارکنان برای همه زمان و همه افراد یکسان عمل نخواهد کرد و آن‌ها به مرور زمان ممکن است کارایی خود را از دست بدهند.

در نتیجه همه افراد سازمان به‌طور مداوم به دریافت محرک‌های جدیدی نیاز دارند که برای یافتن این محرک‌ها باید برنامه‌ریزی‌های مدیریتی و استراتژیک انجام گیرد.

۴-محیط کار عالی جایی است که همه افراد در آن همواره شاد هستند

برای تعدادی از مدیران به خصوص مدیران و رهبران تازه کار این تصور غلط وجود دارد که فضاهای کاری زمانی عالی هستند که دارای کارکنان شادی باشد. اما باید گفت برخلاف این تصور گاهی شادکامی نتیجه عکس دارد. برخی احساسات منفی مانند عصبانیت، خجالت و شرم را باید احساسات ارزشمندی دانست که سطح مشارکت کارمندان را بالا ببرند.

کارمندانی که همیشه خوشحال هستند؛ دقت و تمرکز کمتری روی کار دارند و بیشتر فریب خورده و ریسک پذیری بالاتری دارند.

۵-شیوه‌های مدیریتی خوب نیاز به آپدیت شدن ندارد

بسیاری از مدیران و رهبران به دلیل بازخورد خوبی که از روش‌های مدیریتی خود گرفته‌اند همواره سعی دارند با همان اصول تا انتها پیش روند. در صورتی که پرسنل و فضاهای کاری به مرور زمان دچار تغییر می‌شود و دور ماندن از فناوری می‌تواند تا حد زیادی آن‌ها را از رقبای خود عقب اندازد. برای نمونه می‌توان از سازمان‌هایی که هنوز در کنترل و مدیریت منابع انسانی خود از کاغذبازی و روش‌های دستی استفاده می‌کنند؛ مثال زد. این مدیران با فاصله گرفتن از تکنولوژی سیستم کنترل تردد همچنان ترجیح می‌دهند به روش‌های سنتی خود پایبند باشند.

مقالات مدیریتی بیشتر:

مفیدترین کتاب های مدیریتی که مدیران و کارآفرینان باید بخوانند

تفاوت مدیریت سنتی و مدیریت نوین

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چشم انداز درآمد ۲۵ میلیارد دلاری از گردشگری تا افق ۱۴۰۴

ج ژوئن 14 , 2019
تهران پایتخت کشور عزیزمان تفرج‌گاه‌ها و مراکز بازی بسیاری را در خود جای داده است و خیلی از مسافرین و تهرانی‌ها ترجیح می‌دهند به این مراکز بروند و لذت وافر ببرند.

سردبیر

تارگاه راهکار و راهبرد مشاوره مدیریت با هدف گسترش دانش مشاوره مدیریت و به اشتراک گذاری فعالیت ها، یافته ها، تجارب و دیدگاه های مشاوران، کارآفرینان و شرکت های تولیدی و خدماتی ایجاد شده است. عدم گرایش سیاسی و تمرکز بر ارتقاء توانمندی علمی مخاطب در حیطه ی اجرای راهبردها و راهکارهای علم مدیریت از محوری ترین اصول تارگاه است که ضمن حفظ حدود افراد و شرکت ها و پرهیز از خدشه به مبانی حرفه ای و رقابتی فعالیت می نماید.

دسترسی سریع